Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte uppdaterat på ett tag. Jag har egentligen ingen ursäkt för detta förutom att jag hamnade i en rutin av vardagsliv och jobb att det inte kändes som att jag hade något att skriva om. Det känns ändå som att jag borde uppdatera er där hemma om vad som händer med mig här på andra sidan jorden.

För det första kan jag ju meddela att min tid som Au Pair blev kortare än väntat då min familjs situation ändrades, så då bestämde sig lilla Sofie sig för att göra det bästa av situationen och resa omkring i NZ tills hennes familj kommer hit och hälsar på. Min resa börjar på måndag, 2:a november, och inläggen här kommer antagligen inte vara speciellt regelbundna över huvud taget, då jag inte har en aning om när och var jag kommer ha tillgång till internet. Efter min familj har varit här kanske jag åker till Australien en sväng då det kommer vara unhefär 1,5 månad innan mitt flyg hem till Sverige. Om jag har tid/lust/internet uppkoppling, så kommer jag uppdatera här men kan inte lova något.

Dessutom flyttade jag och familjen för lite mer än 2 månader sen, från staden ut till landet, så mina dagar med barnen spenderades utomhus med getter, studsmattshoppning, och med att plocka kottar för att göra kottdjur (Amber var speciellt förtjust i detta).

I helgen åkte jag, Saan, Lisa och Maria till Bay of Islands (andra gången för mig), Cape Reinga (nordligaste punkten i NZ) och Ninety Mile Beach. Det var skönt att komma iväg från vardagen en stund och bara umgås med vänner under helgen. En förmiddag åkte vi med en så kallad delfinkryssning, då vi ville se och simma med delfiner. Tyvärr hittade vi inga men vi fick se späckhuggare istället, vilket var häftigt då de tydligen är väldigt ovanliga att se här. Det fanns inga garantier att vi skulle få se något alls då det var i havet, de vilda, i djurens naturliga miljö, så det var så coolt att se dom komma ganska nära båten, och det var nästan som en skattjakt då vi var tvungna att hålla utkikt efter fenor och annat som skulle kunna känneteckna olika vattenvarelser som vi skulle vilja se.

image

image

image

image